جنگ کنندگان با حضرت مهدي و کثرت کشتارهاي آن حضرت‏

جنگ کنندگان با حضرت مهدي و کثرت کشتارهاي آن حضرت‏

http://www.samenblog.com/uploads/i/imamzaman2013/174865.jpg

جنگ کنندگان با حضرت مهدي و کثرت کشتارهاي آن حضرت‏

 

» روايات‏

» گفتار ما

 

روايات‏

1- ابو بصير مي گويد: از امام باقر عليه السلام شنيدم که فرمود: صاحب الامر، سنتي از موسي، و سنتي از عيسي و سنتي از يوسف و سنتي از محمد صلي الله عليه و آله و سلم را جاري مي کند... اما سنتي که از محمد جاري مي کند قيام به سيره‏ي آن حضرت و بيان آثار و روش آن جناب است، آن گاه، هشت ماه شمشير بر دوش دارد و پيوسته دشمنان خدا را مي کشد تا خدا خشنود شود.» عرض کردم: «از کجا مي فهمد که خدا خشنود شده است؟» فرمود: «رحم به دلش مي اندازد.» [1] .

2- امام صادق عليه السلام فرمود: «اهل سيزده شهر و طائفه با امام قائم نبرد مي کنند: اهل مکه، اهل مدينه، اهل شام، بني اميه، اهل بصره، اهل دشت ميشان، کردها، عربها، ضبه، غني، باهله، ازد بصره، و اهل ري.» [2] .

3- يحيي بن علاء رازي مي گويد: امام صادق عليه السلام فرمود: «...و آنقدر مي کشد که افراد نادان مي گويند اگر اين از نسل پيامبر بود، رحم مي کرد.» [3] .

زراره مي گويد: به امام باقر عليه السلام عرض کردم: «مردي از صالحين را برايم نام ببر»، منظورم قائم عليه السلام بود. امام فرمود: «نام او نام من است.» عرض کردم: «آيا طبق سيره‏ي محمد صلي الله عليه و آله و سلم عمل خواهد کرد؟» فرمود: هيهات! هيهات!، نه چنين است، اي زراره، طبق سيره‏ي او عمل نخواهد کرد.» بعد اضافه فرمود: «سيره‏ي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم در ميان مردم، منت و رحمت و الفت با مردم بود ولي قائم عليه السلام، در بيت آنان کشتار به راه مي اندازد. در مرقومه‏اي که نزد اوست به اين کار مامور شده است کسي را به توبه دعوت نمي کند واي بر کسي که با او دشمني ورزد.» [4] .

5- محمد بن مسلم مي گويد: از امام باقر عليه السلام شنيدم فرمود:اگر مردم مي دانستند که قائم عليه السلام وقتي خروج کند چه کشتاري از مردم راه مي‏اندازد بيشتر آنها دوست مي داشتند که او را نبينند، بدانيد که او از قريش شروع مي کند و جز با شمشير با آنها معامله نمي کند تا اينکه بيشتر مردم مي گويند: «اين از آل محمد نيست، اگر از آل محمد بود رحم داشت.» [5] .

6- از امام صادق عليه السلام نقل شده است که (کذب بالحسني) [6]  مقصود تکذيب‏ ولايت علي است و مقصود از نار در آيه (و أنذرتکم نارا تلظي) [7]  قائم عليه السلام است در آن هنگامي که با شمشير قيام مي کند و از هر هزار نفر نهصد و نود و نه نفر را مي کشد...» [8] .

7- کابلي از امام سجاد عليه السلام نقل مي کند: «قائم، از اهل مدينه آنقدر مي کشد که به اجفر مي رسد و مردم آنجا به گرسنگي و قحطي شديد مبتلا مي شوند.» [9] .

 

گفتار ما

در فصل دوم از باب دوم، ويژگي هاي سفياني - که يکي از محاربان با امام عليه السلام است - ذکر شد، و در فصل هاي بعد نيز مطالبي که به صراحت و يا به طور ضمني به اين بحث مربوط باشد، خواهد آمد.

 

 

 پي نوشته ها :

[1] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 468، روايت 134.

[2] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 544، روايت 530.

[3] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 504، روايت 305.

[4] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 539، روايت 500.

[5] اثبات‏الهداه، ج 3، ص 539، روايت 500.

[6] ليل:9- نيکي را تکذيب کرد.

[7] ليل: 14- شما را از آتشي که زبانه کشد بيم دادم.

[8] اثبات الهداة، ج 3، ص 568، روايت 671.

[9] اثبات الهداة، ج 3، ص 585، روايت 793.





:: برچسب‌ها: ظهور،مهدویت،منجی،آخرالزمان،منتظران مهدی،مهدی موعو،نور تولی، پرسش و پاسخ, رجعت, ظهور،جنگ کنندگان با حضرت مهدي و کثرت کشتارهاي آن حضرت‏،کثرت کشتار های امام زمان،جنگ کنندگان با حضرت مهدی،حضرت مهدی،امام زمان،دشمنان امام زمان، ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : سه شنبه 12 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: